Temadage
Plads til alle på arbejdsmarkedet
Tak for en god og inspirerende temadag i skønne omgivelser på Sundholm og velkommen til de nye medlemmer. Der kom mange blikke på muligheder for, hvordan socialt udsatte kan komme med i arbejdsfællesskaber, og hvad det kræver af indsats og opmærksomhed.
Som efterspurgt er der lagt Power Points og fotos fra dagen op på hjemmesiden, og tjek også gerne FB for tilbagemeldinger. Næste temadag sker i februar/marts 2018. Hold øje med hjemmesiden og FB, hvor der vil komme program og tilmelding.
Temadag og generalforsamling 2017
Tak for endnu en god temadag d. 9.3.17 efterfulgt af generalforsamling, denne gang i rare omgivelser i Aarhus – (se Program for dagen).
En ganske særlig dag, hvor vi kan fejre 10 år fra opstart af netværket på konferencen Beat the Dragon på Aarhus Universitet, hvor Team for Misbrugspsykiatri stadig gik, fandtes og gik forrest i opbyggelsen af netværket. Tak til Lotte Sønderby, Lars Merinder, Søren Søegaard, Eline Hyldager. Vi fortsætter, og som dagen i dag viste endnu en gang, er der god grund til fortsat at lægge kræfter i samarbejde på tværs for at støtte op om mere opmærksomhed og udvikling inden for området.
Særlig tak til Katrine Schepelern, PhD, leder af Kompetencenter for Dobbeltdiagnoser, Sankt Hans og speciallæge i psykiatri, Danny Reving, KABS for jeres gode oplæg og refleksioner på dagen.
Vi fik et rigtigt godt indblik, hvordan udfordringer i behandling af dobbeltdiagnosticerede ser ud og kan imødekommes fra regionalt og kommunalt perspektiv. Vi fik også mod på at stable en større temadag på benene, hvor der kan være workshops med mere plads og tid til udveksling af praksiserfaringer i forhold til, hvordan koordinering kan fungere inden for forskellige faglige, organisatoriske og rammer.
Derefter en generalforsamling, hvor alle, der stillede op til genvalg, blev genvalgt, og hvor vi kan byde velkommen til Katrine Schepelern i bestyrelsen og til Keld Loftager til vores 2019 Nordiske konference støtteteam J. Som altid dejligt med nye kræfter i netværket!
Vedhæftet er PowerPoints fra dagen (downloades).
Mange hilser på bestyrelsens vegne.
Birgitte Thylstrup
Tak for en god temadag 10.03.16
Tak for en god dag i rare omgivelser i Fredericia.
Særlig tak til Mie Leer, Udviklingskonsulent, Center for bo-området, Aarhus kommune og Charlotte Enemark Rasmussen, Distriktssygeplejerske, Psykiatrienshus, Silkeborg – Viborg – Skive.
Vi fik et rigtigt godt indblik i, hvordan der kan arbejdes med Åben Dialog, og hvordan det kan støtte en ligeværdig og respektufuld kontakt med borgere, bedre involvering i behandlingen, og bedre samarbejdet og den fælles forståelse og imødekommelse af borgerens behov.
Derefter generalforsamling, hvor alle, der stillede op til genvalg blev genvalgt, og hvor vi kan byde velkomme til Heidi Gøtze fra KABS Stjernevang, Glostrup kommune. Dejligt med nye i bestyrelsen!
Vedhæftet er PowerPoints fra dagen (downloades).
OBS: Vi talte om mulige temaer for næste år, men sig gerne frem her, hvad I kunne ønske jer.
Mange hilser på bestyrelsens vegne .
Birgitte Thylstrup
Temadag om Vidensdeling
Så er temadagen om vidensdeling i netværket overstået, og tusind tak til deltagerne for det flotte arbejde med at videreudvikle netværket. Hele dagen blev opbygget omkring spørgsmålet: “Hvordan skaber vi de bedste muligheder for vidensdeling og faglig inspiration via netværket?”.
Henrik Thiesen startede dagen med et oplæg om DFND’s historie og formål, og dette gav et rigtig godt udgangspunkt for det videre arbejde på dagen (Henriks oplæg kan downloades nederest i indlægget).
Derefter startede vi en proces med idéudvikling til at svare på ovenstående spørgsmål. Vi begyndte med en Walk’n’Talk, hvor vi brainstormede, hvorefter vi mødtes og fremlagde de forskellige idéer for hinanden. Alle idéerne blev herefter kategoriseret i 4 områder. Dermed kunne vi arbejde videre i grupper med områderne, der fik overskrifterne: Sociale medier, Økonomi, Liv & vokseværk og Samarbejde.
Dette gav til sidst nogle helt konkrete mål og foreslag til, hvordan vi medlemmer kan gøre endnu mere brug af hinandens viden og til at inspirerer hinanden. Der kom mange gode bud, blandt andet at nedsætte en arbejdsgruppe til de sociale medier og at udbygge hjemmesiden med flere funktioner, blandt andet med medlemsprofiler, et andet forslag var visitkort om information om DFND medlemmerne kan dele ud, for at udbrede budskabet, et andet foreslag var at søge midler til at kunne afholde en nordisk konference, som vi længe har haft et ønske om. Der var flere andre mål og foreslag, som bestyrelsen vil kigge videre på ved næste bestyrelsesmøde d. 6. maj 2015.
Igen, tusind tak for en rigtig god dag.
Dansk Fagligt Netværk for Dobbeltdiagnose – læs historie og formål her.
Temadag i Dansk Fagligt Netværk for Dobbeltdiagnose 2015
Temadag i DFND – Dansk Fagligt Netværk for Dobbeltdiagnose
Den 17.04.2015
8.30-14.00
Medborgerhuset Silkeborg
Bindslevsplads 5
8600 Silkeborg
Dagens indhold:
Velkomst og introduktion til dagen, hvor vi sammen stiller skarpt på, hvordan vi bedst kan udnytte de mange muligheder for vidensdeling og faglig inspiration, ved at være medlem af et netværk som DFND, både internt og på tværs af organisationer og systemer.
Dagen starter kl. 8.30 med morgenkaffe og brød, og der vil være frokostbuffet og eftermiddagskaffe til at køre hjem på kl. 14.00 hvor dagen slutter.
Temadagen er KUN for medlemmer og den er gratis.
Tilmelding senest onsdag den 08.04.2015 til Charlotte Enemark: charlras@rm.dk















